Bazaryab shiraz

اشنایی با بازاریابی

Bazaryab shiraz

اشنایی با بازاریابی


امروزه بازاریابی به عنوان یک علم مورد نیاز در فعالیت های اقتصادی شناخته شده است. این دانش در عصر حاضر شکل جدیدی پیدا کرده است و از روش های سنتی به روش های جدید و متناسب با علم روز یعنی بازاریابی اینترنتی گرایش پیدا کرده است. حضور اینترنت و پیشرفت سریع آن به داخل کشورها و عدم توجه به موقعیت های زمانی و مکانی جنبه مثبت بازاریابی اینترنتی را برحسته می کند. البته برخی سو استفاده ها از این نوع بازاریابی گاه موجب می شود جنبه های مثبت این نوع بازاریابی تحت الشعاع جنبه منفی قرار بگیرد و استفاده از آن را مورد تردید قرار دهد.
متاسفانه در کشور ما به علت عدم برخورداری از دانش بازاریابی در حد کافی، گاهی اوقات بی توجهی به اصول اخلاقی در این نوع بازاریابی ، کم تجربگی مدیران شرکت ها و موسسات ، عدم پاسخگویی موسسات به مشکلات بوجود آمده در اثر غلو در تبلیغ توسط بازاریابان ، عدم اعتماد مردم به این نوع بازاریابی ، مسئله اعتبار حقوقی در بازاریابی اینترنتی ، عدم گسترش اینترنت در همه نقاط کشور ، پایین بودن سرعت اینترنت و ... بازاریابی اینترنتی در ایران جایگاه خود را نیافته است و جامعه از جنبه های مثبت آن کمتر بهره مند می شود
محمد مروجی

بایگانی
  • ۰
  • ۰

TMBA چکیده : 

در گذشته بازاریابان مبنای استراتژی‌های خود را بر فرض وجود منابع نامحدود و عدم تأثیرات زیست محیطی قرار داده بودند. با افزایش درک محدود بودن منابع و هزینه‌های بالای زیست محیطی، بازاریابان بایستی نظریات و روش‌های خود را از نو بررسی کنند. آنها باید سیاست‌های خود در قبال توسعه محصول، قیمت‌گذاری، توزیع و ایجاد برند را بازبینی کنند. بحران اخیر مالی لایة دیگری را به نگرانی‌های موجود افزوده، زیرا مصرف‌کنندگان سبک زندگی خود را با سطوح پایین‌تر درآمد و هزینه وفق می‌دهند. شرکت‌ها باید با دقت بیشتری میان اهداف رشد خود و نیاز به ثبات و پایداری توازن برقرار نمایند و همچنین بایستی توجه بیشتری به استفاده از کاهش تقاضای بازار و تفکر بازاریابی اجتماعی جهت مواجهه و رفع این چالش‌ها صورت بگیرد.



واژگان کلیدی: محیط زیست، پایداری، هزینه‌های خارجی، بحران مالی، سبک زندگی مصرف‌کنندگان، کاهش تقاضای بازار، بازاریابی اجتماعی


مقدمه :


همزمان با گرامیداشت هفتاد و پنجمین سالگرد نشریة بازاریابی، مهم است با کمک‌های آن به نظریه و روش بازاریابی آشنا شویم. نشریة‌ بازاریابی مقالاتی را در خصوص مفاهیم، نظریات، روش‌ها و یافته‌های تجربی نوین در این حوزه منتشر کرده و توانسته است بر دیدگاه‌های قدیمی در خصوص بازاریابی غلبه کند. تا اواخر سال 1997، فرهنگ لغات وبستر بازاریابی را این گونه تعریف می‌کرد: «عمل یا روشی برای تبلیغ و فروش یک محصول.». خوشبختانه، نگرش خود دربارة بازاریابی را توسعه داده‌ایم و طبق آخرین اعلام انجمن بازاریابی آمریکا(AMA)  از این تعریف استفاده می‌شود: «بازاریابی عبارت است از مجموعه‌ای از فعالیت‌ها، مؤسسات و فرآیندها برای ایجاد، اعلام، ارایه و تبادل پیشنهاداتی که برای مصرف‌کنندگان، مشتریان، شرکا و کل جامعه ارزشمند هستند.» (سایت: http://www.marketingpower.com) به علاوه در طی سال‌ها، بازاریابی به فراسوی محصولات توسعه یافته و سایر پیشنهادات نظیر خدمات، تجربیات، اماکن، افراد، ایده‌ها و علت‌ها را نیز شامل می‌شود.


در ادامه، ما شاهد ظهور یک محیط جدید بازاریابی هستیم که بر علم و روش بازاریابی در سال‌های پیش رو اثرگذار خواهد بود. بازاریابان باید عواملی همچون جهانی شدن، تفاوت‌های فرهنگی، اینترنت، رسانه‌های اجتماعی، افزایش برندها، تمرکز بر خرده‌فروشی، رکود و موضوعات زیست محیطی را بشناسند

  • ۹۷/۰۹/۱۸
  • محمد مروجی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی