Bazaryab shiraz

اشنایی با بازاریابی

Bazaryab shiraz

اشنایی با بازاریابی


امروزه بازاریابی به عنوان یک علم مورد نیاز در فعالیت های اقتصادی شناخته شده است. این دانش در عصر حاضر شکل جدیدی پیدا کرده است و از روش های سنتی به روش های جدید و متناسب با علم روز یعنی بازاریابی اینترنتی گرایش پیدا کرده است. حضور اینترنت و پیشرفت سریع آن به داخل کشورها و عدم توجه به موقعیت های زمانی و مکانی جنبه مثبت بازاریابی اینترنتی را برحسته می کند. البته برخی سو استفاده ها از این نوع بازاریابی گاه موجب می شود جنبه های مثبت این نوع بازاریابی تحت الشعاع جنبه منفی قرار بگیرد و استفاده از آن را مورد تردید قرار دهد.
متاسفانه در کشور ما به علت عدم برخورداری از دانش بازاریابی در حد کافی، گاهی اوقات بی توجهی به اصول اخلاقی در این نوع بازاریابی ، کم تجربگی مدیران شرکت ها و موسسات ، عدم پاسخگویی موسسات به مشکلات بوجود آمده در اثر غلو در تبلیغ توسط بازاریابان ، عدم اعتماد مردم به این نوع بازاریابی ، مسئله اعتبار حقوقی در بازاریابی اینترنتی ، عدم گسترش اینترنت در همه نقاط کشور ، پایین بودن سرعت اینترنت و ... بازاریابی اینترنتی در ایران جایگاه خود را نیافته است و جامعه از جنبه های مثبت آن کمتر بهره مند می شود
محمد مروجی

بایگانی
  • ۰
  • ۰

تبلیغات کاربرد هر یک از شکل‌‏های برقراری ارتباط است که بر پایه‌‏ی برنامه‌‏ریزی هدف‌دار استوار باشد و در جهت تأثیر بر افکار، احساسات و اعمال گروه‌‏های معینی به‏ منظوری خاص، صورت گیرد.تبلیغات خاکستری؛ تبلیغاتی است که از منبعی بی‌هویتی منتشر می‌شود(منبع انتشار، هیچ هویتی برای خود مشخص نمی‌کند). قابلیت های آن عبارت است از، گر تبلیغات خاکستری، ماهرانه بکار گرفته شود می‌تواند با پرهیز از برچسب"تبلیغات دشمن" خوردن، مقبولیت کسب کند.می‌تواند بدون تأثیر مخرب بر حیثیت منتشر کننده، از تمهای احساسی استفاده کند.تبلیغات خاکستری می‌تواند بدون شناخته شدن منبع، از تمهای جدیدی که بر آسیب‌پذیریهای مشخص دشمن مبتنی هستند نقش بالون اختیار  را بازی کند.محدودیت های تبلیغات خاکستری عبارت است از: این تبلیغات به دلیل آنکه مجبور است هم سرچشمه خود را اسرارآمیز نگهدارد و هم اعتبار خود را حفظ کند، دچار محدودیت است.تبلیغات خاکستری در برابر تحلیلهای درازمدتی که دشمن از محتوای نیت آن بعمل می‌آورد آسیب‌پذیر بوده و بدین طریق، تأثیر خود را از دست می‌دهد. بنابراین، در مقایسه با دیگر انواع تبلیغات، در مقابل یک ضد تبلیغ مؤثر، آسیب پذیرتر است.

یکی از مباحث حساس، ظریف و پردامنه، تاثیر گذار و گاه دگرگون ساز در روابط فردی و اجتماعی تبلیغات است، تبلیغات را باید شناخت، گرچه اشراف بر همه زوایا و رمز و رازهایش چندان ساده و آسان نیست. اما اقتضائات زندگی آدم ها که فضای پر غوغا و تلاطم تبلیغی است طلب می کند تا هر کس به فراخور امکاناتش این معجون وسوسه انگیز را بیاموزد بشناسد وگرنه در قبال تششعات گوناگون و بی وقفه آن بلا دفاع و منفعل مانده و چه بسا که بعضاً به گمراهی و کج فهمی و زیان کشیده شود. تبلیغات دارای ریشه و سابقه ای دیرینه به اندازه تاریخ است تبلیغات در ابتدا و در آغاز زندگی اجتماعی آدمی با گونه ها و ابزارهای مختلف ارتباطی همچون صدا و بیان و بعداً نوشتار آمیخته بوده است تلاش هایی که برای ترغیب دیگران به انجام دادن یا امتناع ورزیدن از عمل و کاری معمول می گردیده تبلیغ بوده است این امتزاج و هم پوشانی با انواع ابرازها و تمهیدات ارتباطی تا هم اکنون نیز به اشکال و انواع مختلف ادامه دارد و گاه اطلاع رسانی و تبلیغ آنچنان با هم ترکیب و آمیخته می گردند که تشخیص آنها چندان آسان نخواهد بود . بنابراین در قرون اخیر تبلیغ و تبلیغات بعنوان یک مقوله و مبحث ارتباطی با مشخصه ها و معیارها شناسه هایی مورد بررسی و مطالعه قرار گرفته است . بنابراین تبلیغات در تمام شئونات زندگی بشر و از ابتدا تاکنون وجود داشته و دارد و تا انسان به موجودیت خود ادامه می دهد تبلیغات نیز جریان خواهد داشت .


نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی