Bazaryab shiraz

اشنایی با بازاریابی

Bazaryab shiraz

اشنایی با بازاریابی


امروزه بازاریابی به عنوان یک علم مورد نیاز در فعالیت های اقتصادی شناخته شده است. این دانش در عصر حاضر شکل جدیدی پیدا کرده است و از روش های سنتی به روش های جدید و متناسب با علم روز یعنی بازاریابی اینترنتی گرایش پیدا کرده است. حضور اینترنت و پیشرفت سریع آن به داخل کشورها و عدم توجه به موقعیت های زمانی و مکانی جنبه مثبت بازاریابی اینترنتی را برحسته می کند. البته برخی سو استفاده ها از این نوع بازاریابی گاه موجب می شود جنبه های مثبت این نوع بازاریابی تحت الشعاع جنبه منفی قرار بگیرد و استفاده از آن را مورد تردید قرار دهد.
متاسفانه در کشور ما به علت عدم برخورداری از دانش بازاریابی در حد کافی، گاهی اوقات بی توجهی به اصول اخلاقی در این نوع بازاریابی ، کم تجربگی مدیران شرکت ها و موسسات ، عدم پاسخگویی موسسات به مشکلات بوجود آمده در اثر غلو در تبلیغ توسط بازاریابان ، عدم اعتماد مردم به این نوع بازاریابی ، مسئله اعتبار حقوقی در بازاریابی اینترنتی ، عدم گسترش اینترنت در همه نقاط کشور ، پایین بودن سرعت اینترنت و ... بازاریابی اینترنتی در ایران جایگاه خود را نیافته است و جامعه از جنبه های مثبت آن کمتر بهره مند می شود
محمد مروجی

بایگانی
  • ۰
  • ۰


در جهان رقابتی امروز، بازاریابان به دنبال مشتریان هستند . یکی از ابزارهای مهم ارتباطی در کسب و کار، ترویج است که بازاریابی مستقیم یکی از ابزارهای آن بازاریابی تلفنی است . با پیشرفت علم و فن آوری، بازاریابی مستقیم نیز دامنه وسیع تری پیدا کرده است، از آنجایی که استفاده از تکنیک های بازاریابی مستقیم از مدت ها قبل در کشور های توسعه یافته شروع شده و موارد کاربرد آن حتی به سازمان های خدماتی و موسسات غیرانتفاعی نیز رسیده است. از آنجاییکه بازاریابی تلفنی و قوانین مرتبط با آن از بازاریابی مستقیم ریشه میگیرد د این مقاله در ابتدا به بررسی بازاریابی مستقیم و معرفی آن پرداخته و در نهایت با بازاریابی تلفنی به انتها میرسانیم. در این مقاله از طریق مصاحبه با چند شرکت پخش مواد غذایی نظرات آنها بررسی و  همچنین با استفاده از بررسی ادبیات تحقیق  مشکلات استفاده ازین روش بازاریابی بررسی و راهکارهایی ارایه گردید.

 

مدیران بازاریابی مدت ها است که به دنبال چارچوب هایی نظام مند برای تعیین استراتژی های تخصیص منابع هستند.  رضایت و حفظ مشتری حلقه های کلیدی سوددهی و رشد سهم بازار هستند ، و هر دو عامل به طور اساسی با استراتژی های تخصیص منابع پیوند دارند . مدیران برای موفقیت به معیارهای عملکرد خارجی نیاز دارند ، که به آن ها این امکان را خواهد داد تا تلا شهای بازاریابی خود را ارزیابی کنند.
این معیارهای استراتژیک شامل تحلیل در قالب های خاصی هستند و می توانند در بسیاری از اشکال شامل تحلیل فروش، تحلیل سهم بازار، تحلیل هزینه، تحلیل مالی، تحلیل الگوگیری و دیگر اشکال صورت گیرند.  هر یک از این چارچوب های تحلیلی، بر مزیت های رقابتی یک شرکت خاص در برابر رقبای اصلی شان تمرکز می کند.  با این حال امروزه اغلب محققان معتقدند که معیارهای برگرفته از این تحلیل های اغلب سنتی، نیازمند جایگزینی و یا حداقل تکمیل با معیارهایی هستند که به طور ویژه بر مشتریان تمرکز دارند. در بازارهای رقابتی امروز که مشتریان گزینه های قابل توجهی دارند، استراتژی های تخصیص منابع باید در جهت پاسخگویی به سه سوال اساسی هدایت شوند: مشتریان چه کسانی هستند؟، نیازها و خواسته های آنان چیست؟ و از همه مهم تر این که آن ها درباره کالاها و فعالیتهای بازاریابی سازمان چه فکری می کنند؟

نظرات (۱)

خوبه ممنون

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی