Bazaryab shiraz

اشنایی با بازاریابی

Bazaryab shiraz

اشنایی با بازاریابی


امروزه بازاریابی به عنوان یک علم مورد نیاز در فعالیت های اقتصادی شناخته شده است. این دانش در عصر حاضر شکل جدیدی پیدا کرده است و از روش های سنتی به روش های جدید و متناسب با علم روز یعنی بازاریابی اینترنتی گرایش پیدا کرده است. حضور اینترنت و پیشرفت سریع آن به داخل کشورها و عدم توجه به موقعیت های زمانی و مکانی جنبه مثبت بازاریابی اینترنتی را برحسته می کند. البته برخی سو استفاده ها از این نوع بازاریابی گاه موجب می شود جنبه های مثبت این نوع بازاریابی تحت الشعاع جنبه منفی قرار بگیرد و استفاده از آن را مورد تردید قرار دهد.
متاسفانه در کشور ما به علت عدم برخورداری از دانش بازاریابی در حد کافی، گاهی اوقات بی توجهی به اصول اخلاقی در این نوع بازاریابی ، کم تجربگی مدیران شرکت ها و موسسات ، عدم پاسخگویی موسسات به مشکلات بوجود آمده در اثر غلو در تبلیغ توسط بازاریابان ، عدم اعتماد مردم به این نوع بازاریابی ، مسئله اعتبار حقوقی در بازاریابی اینترنتی ، عدم گسترش اینترنت در همه نقاط کشور ، پایین بودن سرعت اینترنت و ... بازاریابی اینترنتی در ایران جایگاه خود را نیافته است و جامعه از جنبه های مثبت آن کمتر بهره مند می شود
محمد مروجی

بایگانی
  • ۰
  • ۰




TMBA چکیده:
شرکتها بسیار بزرگ شده‌اند و تأثیر آنها بر جامعه چنان عمیق است که باید به جز سهامداران به بخشهای بسیار بیشتری از جامعه که دارای منافع متقابل هستند، توجه کنند و پاسخگو باشند. سازمان مردم نهاد، در حال حاضر و به ویژه در شرایط متغییر محیطی امروز با چالشهای پیچیده¬ای در مدیریت روابط ذینفعان، مواجه است. یافته‌های مطالعاتی انجام شده نشان‌دهنده آن است که شرکتهایی که خود را موظف به رعایت حقوق کلیه ذی¬نفعان می‌نمایند و یا به عبارتی، در مقابل تمام ذی¬نفعان مسئول هستند، در دراز مدت موفق‌تر خواهند بود و احتمال رسیدن آنها به هدفهای تعیین شده، بسیار بیشتر است.این مقاله استفاده موفقیت¬آمیز از یک مدل است، که ترکیبی ازتئوری برجستگی ذینفعان میچل و چارچوب شیوه¬های بازاریابی معاصر کویلو در یک سازمان مردم نهاد است.مورد مطالعه ما کانون هموفیلی ایران است که یک سازمان مردم نهاد و خیریه مربوط به بیماران هموفیلی است. روش تحقیق گروهی و مطالعه تجربی براساس مدل میچل و کویلو برای کشف روابط ذینفعان مورد استفاده قرار گرفته است ، لذا شیوه¬های غالب بازاریابی، و دیدگاه¬های متفاوت برای توسعه استراتژی¬های بازاریابی در روابط با ذینفعان در کانون هموفیلی ایران بررسی شده است.


مقدمه
در دهه گذشته و یا پس از آن  تاکید نظریه¬ها و شیوه¬های بازاریابی به سوی بازاریابی رابطه¬ای  تغییر یافته است و بر روی ایجاد روابط نزدیکتر با مشتری تمرکز شده است(کریستوفر و و همکاران،2002). بنابراین، تئوری بازاریابی رابطه¬ای را ارائه می¬کنند که دستورکاری از اصلاح مدیریت ذینفعان و تاکید بر همکاری با ذینفعان فراتر از حالت مستقیم و بی¬واسطه در  معاملات بازار است. به گفته¬ی نویسندگان مختلف، این نظریه شامل ایجاد تبادل ارزش براساس منافع متقابل در سراسر گروه-های ذینفعان برجسته(کریستوفر و همکاران،2002)، تعامل مستقیم و از طریق روابط درون شبکه¬ای ،و ایجاد تعهد متقابل و اعتماد (مورگان و هانت، 2004)است. بازاریابی رابطه¬ای به طور خاص به قوی¬سازی روابط با ذینفعان اشاره دارد 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی