Bazaryab shiraz

اشنایی با بازاریابی

Bazaryab shiraz

اشنایی با بازاریابی


امروزه بازاریابی به عنوان یک علم مورد نیاز در فعالیت های اقتصادی شناخته شده است. این دانش در عصر حاضر شکل جدیدی پیدا کرده است و از روش های سنتی به روش های جدید و متناسب با علم روز یعنی بازاریابی اینترنتی گرایش پیدا کرده است. حضور اینترنت و پیشرفت سریع آن به داخل کشورها و عدم توجه به موقعیت های زمانی و مکانی جنبه مثبت بازاریابی اینترنتی را برحسته می کند. البته برخی سو استفاده ها از این نوع بازاریابی گاه موجب می شود جنبه های مثبت این نوع بازاریابی تحت الشعاع جنبه منفی قرار بگیرد و استفاده از آن را مورد تردید قرار دهد.
متاسفانه در کشور ما به علت عدم برخورداری از دانش بازاریابی در حد کافی، گاهی اوقات بی توجهی به اصول اخلاقی در این نوع بازاریابی ، کم تجربگی مدیران شرکت ها و موسسات ، عدم پاسخگویی موسسات به مشکلات بوجود آمده در اثر غلو در تبلیغ توسط بازاریابان ، عدم اعتماد مردم به این نوع بازاریابی ، مسئله اعتبار حقوقی در بازاریابی اینترنتی ، عدم گسترش اینترنت در همه نقاط کشور ، پایین بودن سرعت اینترنت و ... بازاریابی اینترنتی در ایران جایگاه خود را نیافته است و جامعه از جنبه های مثبت آن کمتر بهره مند می شود
محمد مروجی

بایگانی
  • ۰
  • ۰



 

TMBA چکیده:
یکی از با ارزشترین داراییهای هر شرکت نام و نشان تجاری آن شرکت میباشد هرچه ارزش نام و نشان تجاری درذهن مصرف کنندگان بیشتر باشد، شرکت میتواند درسایه آن منافع بیشتری را از مصرف کنندگان کسب کند. ارزش ویژه نام و نشان تجاری یکی از داراییهایی است که هم ارزش شرکت را حفظ میکند و هم وفاداری مشتریان را به دنبال خواهد داشت. نام تجاری قولی است که تولیدکننده به مصرف کننده می دهد و شرکت را ملزم می کند تا در مورد تولیدات و سرویسی که ارائه می دهد صادق باشد. در دنیای رقابتی امروز که کالاها از نظر فیزیکی تمایز چندانی با یکدیگر ندارند یک نام تجاری معتبر  می تواند مزیت رقابتی چشمگیری ایجاد کند. در این شرایط چنانچه بتوانیم از اعتبار نام تجاری به بهترین شکل بهره ببریم می توانیم وفاداری مشتریان را که تعیین کننده سود، در طولانی مدت است برای خود جلب نماییم. امروزه، وفاداری مشتریان، کلید موفقیت تجاری محسوب می شود. باافزایش وفاداری مشتریان سهم بازار ومیزان سوددهی بنگاه اقتصادی بالا می رود. درک بازار با برنامه ریزی واتخاذ استراتژیهای مناسب جهت وفادار کردن مشتریان و  افزایش نرخ وفاداری آنها منافع بلند مدت برای بنگاه های اقتصادی به وجود می آورد. به نظر می رسد یکی از عواملی که به وفاداری مشتریان اثر می گذارد اعتبار نام و نشان تجاری و مزایای آن می باشد در این پژوهش تاثیر این موارد را مورد توجه قرار دادیم.در پایان، این مقاله  نشان می دهد، نام و نشان تجاری مزیتی رقابتی ایجادمی نماید.  نام و نشان تجاری نشان کیفیت و وعده به خریدار می باشد مانند طرح های خاص که مصرف کنندگان را به خرید خدمات و محصولات دارای  نام و نشان تجاری تشویق میکنند. در مجموع می توان گفت با وجود یک دهه تحقیقات همچنان برای فهم اعتبار نام و نشان تجاری که منجر به وفاداری مشتریان میشود نیاز ب تحقیقات بیشتری است. 


مقدمه:
وکلا  و اعضای فرهنگستان ها، به تساوی برند به عنوان یک مفهوم مهم نگاه میکنند.(keller and lehman,2006) عناصر تساوی برند به صورت مثبت بر روی دید مصرف کننده و وضعیت خرید برندها متعاقب، تأثیر دارد. (reynolds and philips,2005
بنابراین، برای افزایش احتمال چنین همکاری مثبت، شرکت ها نیازمند توسعه استراتژیک هایی هستند که رشد تساوی برند را تشویق می نماید.(keller,2007)
تحقیقات اخیر، پیشنهاد می کنند که عناصر ترکیبی بازاریابی، متغیرهای کلیدی در ایجاد تساوی برند می باشد. هم چنین یکی از چالشهای اصلی بازاریاب، تعیین بودجه بازاریابی بهینه، برای دستیابی به بالاترین تأثیر در بازار هدف و برند می باشد.
دو متغیر بازاریابی؛ آگهی دادن و تبلیغات فروش هستند که در مقایسه با فرم های دیگر از فعالیت های بازاریابی، قابل توجه هستند. علیرغم اهمیت آنها ، توزیع فردی آگهی دادن و تبلیغات فروش برای تساوی برند، مبهم باقیمانده است و دانشمندان نیازمند بررسی مجدد تأثیرات این متغیرها هستند.(netemeyer,2004" chuand keh,2006)
حوزه دیگر برای درک بهتر در مورد تساوی برند بر پایه مصرف کننده، تعامل بین ابعاد  تساوی برند می باشد. به طور کلی محققان ارتباطات انجمنی را در بین تساوی برند بر مبنای مشتری مورد هدف قرار داده اند.(yoo and donthu,2001)
نویسندگان زیادی طرفدار توجه محققان بر روی نظم دهی در بین ابعاد تساوی برند هستند.
این مقاله نظم علتی را در بین ابعاد  تساوی برند آنالیز می نماید.چندین بررسی، یک سلسله مراتب  از اهمیت ابعاد تساوی برند و نظم بالقوه سببی را پیشنهاد می نماید.
بهرحال بررسی هاس کمی از لحاظ تجربی، چگونگی ارتباط  درونی ابعاد تساوی برند را بررسی می نماید.آنالیز کردن تمام جنبه های این تحقیق، دانش را از طریق فراهم نمودن بینش بیشتر در مورد استخراج تئوری تساوی برند ، تشریح می نماید

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی