Bazaryab shiraz

اشنایی با بازاریابی

Bazaryab shiraz

اشنایی با بازاریابی


امروزه بازاریابی به عنوان یک علم مورد نیاز در فعالیت های اقتصادی شناخته شده است. این دانش در عصر حاضر شکل جدیدی پیدا کرده است و از روش های سنتی به روش های جدید و متناسب با علم روز یعنی بازاریابی اینترنتی گرایش پیدا کرده است. حضور اینترنت و پیشرفت سریع آن به داخل کشورها و عدم توجه به موقعیت های زمانی و مکانی جنبه مثبت بازاریابی اینترنتی را برحسته می کند. البته برخی سو استفاده ها از این نوع بازاریابی گاه موجب می شود جنبه های مثبت این نوع بازاریابی تحت الشعاع جنبه منفی قرار بگیرد و استفاده از آن را مورد تردید قرار دهد.
متاسفانه در کشور ما به علت عدم برخورداری از دانش بازاریابی در حد کافی، گاهی اوقات بی توجهی به اصول اخلاقی در این نوع بازاریابی ، کم تجربگی مدیران شرکت ها و موسسات ، عدم پاسخگویی موسسات به مشکلات بوجود آمده در اثر غلو در تبلیغ توسط بازاریابان ، عدم اعتماد مردم به این نوع بازاریابی ، مسئله اعتبار حقوقی در بازاریابی اینترنتی ، عدم گسترش اینترنت در همه نقاط کشور ، پایین بودن سرعت اینترنت و ... بازاریابی اینترنتی در ایران جایگاه خود را نیافته است و جامعه از جنبه های مثبت آن کمتر بهره مند می شود
محمد مروجی

بایگانی
  • ۰
  • ۰



 TMBAچکیده: 
با وجود رقابت بین المللی و بازارهای بین المللی حمایت شــده مانند سوئیس، چین و هند، استرات‍ژی های بازاریابی اثربخش لازم است. شرکت های موفق دراین محیط آن هایی خواهند بود که بتوانند محصولات استاندارد را با کمترین قیمت در بازارهای جهـــــانی بفروشند. چنین استرات‍‍ژی هایی نیازمـــند یک سیستم بازاریابی متمرکز است همـــچنین باید اطلاعات بین قسمت های فروش( pos) و  تصمیم گیرندگان رد و بدل شود و اظهار نظر فنی میان تصمیم گیرندگان در بازارهای مناطق مختلف صورت می گـیرد. اطلاعات حاصل از بازارها به عنوان یک  سرمایه مشترک استرات‍ژیکی اهمیت زیادی دارد و سازمان ها نمی توانند در جمع آوری و پـردازش این اطلاعات کم کــــاری کنند. نوآوری هـــای تکنولوژیــــکی و بازاریابی مانند اسکنرها ی رمز جهانی محصول (ups) در حال کاســتن موانع سنتی از قبیل زمان لازم برای ورود اطلاعات و هزینه جمع آوری اطلاعات بازار و زمان لازم برای پردازش این مقادیر زیاد اطلاعات می باشند. (Chandra S. Amaradi et al., 1995)


 

مقدمه: 
امروزه در بسیاری از کسب و کارهای امریکایی نیز به دلیل افزایش توجه در بازارهای صنعتی برای مدیریت کردن سیستم های اطلاعات برای سازمان های چند ملیتی تأکید فراوان شده و بودجه های سنگینی اختصاص می دهند.  (Lexis F. Higgins, Scott C. MCI ntyre, Cynthia G. Raine, 1991)  
در سال 1986 به دنبال مطالعه ای که توسط کارگزاران و مدیران اجرایی سیستم هــــــای اطلاعات (INFORMATION SYSTEMS) صورت پذیرفت، اهمیت و نقش حیاتی مدیریت سیستم های اطلاعات مورد تأکید قرار گرفت و ارتقا و بهبود برنامه ریزی استراتژیک در درجه اول اهمیت قرار داده شد. یک برنامه ریزی مؤثر نیازمند نظم و توان پیش بینی مشکلات (تهدیدها) و فرصت ها در یک محیط متلاطم و پیچیده و نیز قابلیت توسعه استراتژی ها و سیاست هایی بر اساس تکنولوژی های اطلاعات است که به سرعت در حال تغییرند. Zwass, 1992))
استفاده از سیستم های اطلاعات به عنوان یک مزیت رقابتـــی در درجه دوم اهمیت قرار دارد. امروزه سیستم  های اطلاعات یک ابزار و سلاح استراتژیک اصلی در بسیاری از شرکت ها تلقی می شود. این مزیت رقابتی نتیجه تشخـــیص فرصت ها و به دنبال آن اجرای مؤثر و سریع تکنولوژی های اطلاعات برای استفاده از آنهاست.
سیاست های سیستم های اطلاعات شامل روش های مورد استفاده برای انجام استراتژی های سیستم های اطلاعات است که در خلال فرایند برنامه ریزی تعیین می شوند و فرایندهای گوناگون برنامه ریزی را هدایت می کنند. این سیاست ها می توانند بر حسب سیاست های سخت افزاری، نرم افزاری، پرسنلی، سازمانی، توسعه کاربردی، برنامه ریزی و مالی و حسابداری گروه بندی شوند.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی