Bazaryab shiraz

اشنایی با بازاریابی

Bazaryab shiraz

اشنایی با بازاریابی


امروزه بازاریابی به عنوان یک علم مورد نیاز در فعالیت های اقتصادی شناخته شده است. این دانش در عصر حاضر شکل جدیدی پیدا کرده است و از روش های سنتی به روش های جدید و متناسب با علم روز یعنی بازاریابی اینترنتی گرایش پیدا کرده است. حضور اینترنت و پیشرفت سریع آن به داخل کشورها و عدم توجه به موقعیت های زمانی و مکانی جنبه مثبت بازاریابی اینترنتی را برحسته می کند. البته برخی سو استفاده ها از این نوع بازاریابی گاه موجب می شود جنبه های مثبت این نوع بازاریابی تحت الشعاع جنبه منفی قرار بگیرد و استفاده از آن را مورد تردید قرار دهد.
متاسفانه در کشور ما به علت عدم برخورداری از دانش بازاریابی در حد کافی، گاهی اوقات بی توجهی به اصول اخلاقی در این نوع بازاریابی ، کم تجربگی مدیران شرکت ها و موسسات ، عدم پاسخگویی موسسات به مشکلات بوجود آمده در اثر غلو در تبلیغ توسط بازاریابان ، عدم اعتماد مردم به این نوع بازاریابی ، مسئله اعتبار حقوقی در بازاریابی اینترنتی ، عدم گسترش اینترنت در همه نقاط کشور ، پایین بودن سرعت اینترنت و ... بازاریابی اینترنتی در ایران جایگاه خود را نیافته است و جامعه از جنبه های مثبت آن کمتر بهره مند می شود
محمد مروجی

بایگانی
  • ۰
  • ۰

TMBA چکیده:
نمایشگاههای بین المللی محلی است که در آن تولیدکنندگان به عرضه و نمایش کالا می پردازند.مقاله حاضر در پی آن است که به بررسی نقش نمایشگاههای بین المللی در توسعه بازار و بازاریابی بپردازد.نمایشگاه یک صنعت است و اغلب شرکتها به این دلیل در نمایشگاهها شرکت می کنند تا کارایی کالا و تولیدات خود را به نمایش بگذارند و از این طریق خواهند بود تا بازارهای جدید را شناسایی کنند.شرکتهای موفق و بزرگ دنیا حضور در نمایشگاه بین المللی را فرصت طلایی برای ایجاد ارتباط،اطلاع رسانی و پیشبرد فروش می دانند.نتایج این مقاله نشان می دهد که حضور شرکتها در نمایشگاههای بین المللی می تواند بر فروش ،جذب مشتری،ایجاد نام و شهرت تجاری،تبلیغات برای محصولات شرکت و همچنین افزایش حجم مبادلات تاثیر دارد.نمایشگاه یکی از ابزارهای بازاریابی است که می تواند در خدمت صادرات کشور قرار گیرد و نمایشگاه بین المللی بعنوان یک مکمل و راه حل مناسب جهت توسعه صادرات غیر نفتی مطرح می باشد.

 

مقدمه:
رسیدن به بازارهای گسترده جهانی،مستلزم حرکت به سوی اقتصاد باز،بکارگیری استراتژیهای جهش صادراتی و نگاه مدبرانه به نیازها و خواسته های مشتریان گوناگون در بازارهای مختلف می باشد.توفیق در دستیابی به این هدف ،نیازمند حضور پررنگ بخش خصوصی و نیز بخش های وابسته به دولتی در بازارهای مختلف می باشد.یکی از سکوهای بسیار مهم در معرفی و شناسایی تواناییها و قابلیت های فنی واحدهای تولیدی و خدماتی،نمایشگاهها می باشد.
نمایشگاه مرکزی برای تبادل اطلاعات و دست یافتن به پدیده های نوین علم و صنعت و انتقال فناوری است مشارکت در نمایشگاه باعث می شود تا توانمندیهای واحدها و بنگاه های مختلف تولیدی به معرض نمایش گذاشته و زمینه برای دست یافتن به بازارهای جدید فراهم گردد.
در تعربفی گویا و کوتاه،نمایشگاه را می توان تبلیغ زنده نامید،زیرا در نمایشگاه عواملی چون تولیدکننده،توزیع کننده،مصرف کننده و کالا و خدمات در یک زمان و مکان مناسب گرد هم می آیند.نمایشگاه محلی جهت به نمایش گذاردن توانمندیها و پیشرفتهای یک منطقه یا کشور در زمینه های است،همچنین برگزاری نمایشگاه موجب افزایش و بالا رفتن سطح اطلاعات و دانش عمومی،علمی و فنی بازدید کنندگان می گردد.
در جهان امروز به طور کلی نمایشگاهها صرفا به خاطر اهداف تجاری برگزار نمی گردد.به همین دلیل ،میزان موفقیت یک نمایشگاه را با ارزش قراردادهایی که در طول برپایی منعقد می گردد،ارزیابی نمی کنند،زیرا دستاوردهای یک نمایشگاه وسیع تر و گسترده تر از مبادلات تجاری است که در جریان دایر بودن نمایشگاه،میان غرفه داران و تجار صورت می گردد.ایجاد تفاهم و دوستی و گفتگو میان ملت ها از جمله این دستاوردها است. امروز اغلب کارشناسان امور تبلیغات و بازاریابی ،نمایشگاه را از مهمترین شیوه های بازاریابی تلقی می گردد.بازده مستقیم شرکت در نمایشگاه چندین برابر هزینه های انجام شده و نتایج آن نیز بسیار چشمگیرتر از روش های تبلیغی دیگر است.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی