Bazaryab shiraz

اشنایی با بازاریابی

Bazaryab shiraz

اشنایی با بازاریابی


امروزه بازاریابی به عنوان یک علم مورد نیاز در فعالیت های اقتصادی شناخته شده است. این دانش در عصر حاضر شکل جدیدی پیدا کرده است و از روش های سنتی به روش های جدید و متناسب با علم روز یعنی بازاریابی اینترنتی گرایش پیدا کرده است. حضور اینترنت و پیشرفت سریع آن به داخل کشورها و عدم توجه به موقعیت های زمانی و مکانی جنبه مثبت بازاریابی اینترنتی را برحسته می کند. البته برخی سو استفاده ها از این نوع بازاریابی گاه موجب می شود جنبه های مثبت این نوع بازاریابی تحت الشعاع جنبه منفی قرار بگیرد و استفاده از آن را مورد تردید قرار دهد.
متاسفانه در کشور ما به علت عدم برخورداری از دانش بازاریابی در حد کافی، گاهی اوقات بی توجهی به اصول اخلاقی در این نوع بازاریابی ، کم تجربگی مدیران شرکت ها و موسسات ، عدم پاسخگویی موسسات به مشکلات بوجود آمده در اثر غلو در تبلیغ توسط بازاریابان ، عدم اعتماد مردم به این نوع بازاریابی ، مسئله اعتبار حقوقی در بازاریابی اینترنتی ، عدم گسترش اینترنت در همه نقاط کشور ، پایین بودن سرعت اینترنت و ... بازاریابی اینترنتی در ایران جایگاه خود را نیافته است و جامعه از جنبه های مثبت آن کمتر بهره مند می شود
محمد مروجی

بایگانی
  • ۰
  • ۰



TMBA چکیده:
در شرایطی که محیط و شرایط آن ناپایدار است و تصمیمات رضایت بخش سریع نیز ضروری است؛ تصمیم گیری و نوآوری استراتژیک می تواند روشی قابل قبول در ادامه ی روند کار باشد. به علاوه، استفاده از ادراک و خلاقیت می تواند شکاف ایجاد شده میان تحلیل منطقی در شرایط اطمینان کامل و تصمیم گیری در شرایط عدم اطمینان را کامل کند. در این پژوهش با در نظر گرفتن شرایط ناپایدار محیطی به نقش نوآوری استراتژیک و تصمیم سازی در شرایط بحرانی اشاره شده است .روش این پژوهش،کتابخانه ای و ماهیت آن توصیفی می باشد. پس از انجام مطالعات در این زمینه این نتیجه حاصل شد که نوآوری استراتژیک در راس همه فعالیت هایی که توسط اقدام کارآفرینانه پشتیبانی می شود قرار دارد و هدفش ایجاد ارزش از طریق کاربرد دانش می باشد. بنابراین ارزش ممتاز برای مشتری از طریق نوآوری استراتژیک در سازمان ها منتقل می شود.

 

 

مقدمه:
ما انتظار داریم ویژگی های محیطی اثر تعدیل کننده ای بر ارتباط میان تصمیم گیری بر پایه ی ادراک و پریشانی داشته باشد. پیشینه ی تحقیقات و بررسی ها نشان می دهد که اثر ادراک بر عملکرد سازمانی در شرایط محیطی مختلف متفاوت است و نشان می دهد که چنین شرایطی به عنوان متغیرهای تعدیل کننده باید مورد بررسی قرار گیرند (دان و پرات،2007).
برای مثال کارتی و اینگ در سال 2000، دریافتند که عدم قطعیت محیطی ارتباط میان درک و شهود و عملکرد سازمانی را تعدیل می کند. به طور مشابه، دایان و البانا در سال 2011 گزارش کردند که آشفتگی ها و اغتشاش های محیطی اثر شهود را بر موفقیت محصول تعدیل می کند. ویژگی های محیطی اولیه ی پیچیدگی، پویایی و ستیزگی که توسط میلر و همکارانش در سال 2006بررسی شده است، به عنوان ویژگی هایی برای تفسیر استراتژی های تصمیم گیرندگان به برداشت های حاصل از پیچیدگی و ستیزگی های محیطی درنظر گرفته می شوند. ادراک و برداشت های محیطی، پیچیدگی و ستیزه جویی، مکررا در تحقیقات تجربی به عنوان عوامل موثر بر تصمیم گیری استراتژیک در نظر گرفته شده اند؛ یا همانطور که بوام و والی (2006) ذکر می-کنند، به عنوان موضوعاتی برای تحقیقات آینده پیشنهاد شده اند. عدم قطعیت و تردید، هم می تواند از طریق پیچیدگی و هم به دنبال پویایی (تغییرپذیری) در محیط یک شرکت یا سازمان بروز می کند (سیا و همکاران، 2004). همانطور که تحقیقات پیشین بر روی تصمیم گیری استراتژیک تداوم داشته است، تمرکز بر مخالفت های محیطی و تردیدها و عدم قطعیت های محیطی به عنوان عواقب دریافت شده نسبت به پیچیدگی و پویایی خارجی و ظاهری توسط مجریان ارشد را مد نظر قرارگرفته است. در نهایت، ما نباید به بررسی درک و برداشت تصمیم گیری استراتژیک بدون کنترل منطقی بودن آن بپردازیم. تحقیقات اخیر این دیدگاه را که مدیرانی که تمایل به کاربرد فرآیندهای عقلانی و منطقی دارند وهم چنین به نوعی ابتکار بر اساس درک و برداشت خود نیز دست می زنندرا تایید می کند (ایسنهارت، 1989)

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی