Bazaryab shiraz

اشنایی با بازاریابی

Bazaryab shiraz

اشنایی با بازاریابی


امروزه بازاریابی به عنوان یک علم مورد نیاز در فعالیت های اقتصادی شناخته شده است. این دانش در عصر حاضر شکل جدیدی پیدا کرده است و از روش های سنتی به روش های جدید و متناسب با علم روز یعنی بازاریابی اینترنتی گرایش پیدا کرده است. حضور اینترنت و پیشرفت سریع آن به داخل کشورها و عدم توجه به موقعیت های زمانی و مکانی جنبه مثبت بازاریابی اینترنتی را برحسته می کند. البته برخی سو استفاده ها از این نوع بازاریابی گاه موجب می شود جنبه های مثبت این نوع بازاریابی تحت الشعاع جنبه منفی قرار بگیرد و استفاده از آن را مورد تردید قرار دهد.
متاسفانه در کشور ما به علت عدم برخورداری از دانش بازاریابی در حد کافی، گاهی اوقات بی توجهی به اصول اخلاقی در این نوع بازاریابی ، کم تجربگی مدیران شرکت ها و موسسات ، عدم پاسخگویی موسسات به مشکلات بوجود آمده در اثر غلو در تبلیغ توسط بازاریابان ، عدم اعتماد مردم به این نوع بازاریابی ، مسئله اعتبار حقوقی در بازاریابی اینترنتی ، عدم گسترش اینترنت در همه نقاط کشور ، پایین بودن سرعت اینترنت و ... بازاریابی اینترنتی در ایران جایگاه خود را نیافته است و جامعه از جنبه های مثبت آن کمتر بهره مند می شود
محمد مروجی

بایگانی
  • ۰
  • ۰



TMBA چکیده:
هدف این پژوهش بررسی تاثیر متغییرهای جمعیت شناختی , رفتاری و روان شناختی بر رفتار سبز مصرف کنندگان است. روش پژوهش پیمایشی- تحلیلی است. که در آن 8 متغیر مستقل در3  بعد عوامل جمعیت شناختی، روان شناختی و رفتاری  انتخاب شده است. اطلاعات مورد نیاز از طریق طراحی و توزیع پرسش نامه در بین جامعه آماری ( مشتریان فروشگاه های بزرگ مواد غذایی شهر رشت ) در سال 1393 تهیه شده است. حجم نهایی نمونه 392 نفر بوده است. در این تحقیق برای تجزیه و تحلیل داده‌های جمع آوری شده و  بررسی روابط بین متغیر های تحقیق از آزمون رگرسیون خطی چندگانه و  نرم افزار SPSS نسخه 19 استفاده گردید. در قسمت آزمون های تکمیلی به منظور بررسی تأثیر یا عدم تأثیر هر یک از متغیرهای تحقیق در رفتار مصرف‌کنندگان سبز از "آزمون میانگین یک نمونه ای"، "آزمون میانگین دو جامعه"، "تحلیل واریانس یک عامله" استفاده گردید. به طور کلی یک فرضیه این تحقیق رد و هفت فرضیه آن مورد تأیید قرار گرفتند. از بین متغییرهای جمعیت شناختی سن، جنسیت و تحصیلات رابطه مستقیم و درآمد رابطه معکوس با رفتار سبز مصرف کنندگان دارند. متغییرهای روان شناختی و رفتاری شامل ارزش های فردی, تعصب مذهبی, دانش و نگرش زیست محیطی و عادات فردی نقش کلیدی در پیش بینی رفتار سبز دارند.


مقدمه:
مدارک و شواهد نشان می دهد که تعداد  زیادی از مصرف کنندگان در امریکا و اروپا از نظر عادات شخصی و سبک زندگی در حال تبدیل شدن به افرادی با مسئولیت زیست محیطی بیشتر هستند. با افزایش تعداد مصرف کنندگان سبز، بازاریابان به دنبال هدف قرار دادن بخش سبز بازار هستند .بازاریابان همچنین در صدد اضافه کردن جنبه‌های زیست محیطی به فعالیتهای بازاریابی خود (بسته بندی وطراحی و ...) و حتی توسعه مدلهای خاص برای توسعه  تبلیغات سبز و استراتژی بازاریابی سبز هستند. امروزه، آگاهیهای زیست محیطی به یک موضوع رقابتی در بازار که تحت تاثیر رفتار مصرف کننده قرار دارد تبدیل شده است. دنیای مدرن موجب افزایش آلودگی‌ها و مشکلات زیست‌محیطی و در نتیجه افزایش نگرانی مردم در رابطه با محیط‌ زیست شده است. این نگرانی‌ها شروع به خودنمایی در الگوهای خرید آن‌ها کرده و موجب به وجود آمدن گروه جدیدی از مصرف‌کنندگان با عنوان مصرف‌کنندگان سبز شده است.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی